Kvalifikovaný elektronický podpis pro advokátní kanceláře a obsluha CzechPOINTu

Jak již byla popsána problematika na této stránce, s účinností od 20.9.2018 je v platnosti nařízení eIDAS, které upravuje používání tzv. bezpečných (certifikovaných) QSCD prostředků (USB tokeny a čipové karty) pro kvalifikovaný elektronický podpis (QES – Qualified Electronic Signature), jakožto nejvyšší formu elektronického podpisu a jeho důvěryhodnosti. Toto nařízení se týká především OVM (orgánů veřejné moci), nicméně zahrnuje i například obsluhu CzechPOINT@office, kterou používají advokáti pro konverze dokumentů a další úkony. Více informací se také můžete dočíst na webu ČAK. Pokud jste tedy  advokátní kancelář a potřebujete provádět autorizované konverze dokumentů (nebo poskytovat výpisy z Rejstříku trestů), je třeba si zřídit nový kvalifikovaný osobní certifikát avšak kompletně na výše uvedeném certifikovaném prostředku. Běžný zaručený elektronický podpis (dle původního zákona o elektronickém podpisu nazývaný také jako uznávaný elektronický podpis), tedy elektronický podpis na Vašem počítači již nebude dostačovat. Zároveň původní kvalifikovaný certifikát není možné využít (importovat), neboť generování žádosti o nový certifikát musí vždy probíhat z USB tokenu nebo čipové karty. Nabídka čipových karet a USB tokenů pro tyto využití je zveřejněna na USBtokeny.cz. Postup instalace je prakticky stejný, jako proces nastavení v případě počítače.

V případě, že se Vám nebude chtít řešit koupi samotného USB tokenu, vystavení nového kvalifikovaného osobního certifikátu a celého nastavení po vlastní ose, je zde též možnost objednat si do Vaší kanceláře externí registrační autoritu (ERA). Jednou z ERA jsme též my – během cca 1 hodiny s Vámi sepíšeme požadovanou smluvní dokumentaci, nový certifikát vystavíme a v USB tokenu nastavíme. Vše Vám taktéž rádi do detailu vysvětlíme.

Kontaktovat nás můžete prostřednictvím webu elektronickypodpis.cz.